juliaammy

Alla inlägg under december 2012

Av Julia Maria Karlsson - 31 december 2012 09:50

Hejsan! Jag har inte så mycket att skriva om, Har ätit frukost för en stund sen. Om ett tag blir det att gå ut med Ammy! Och senare blir det att fara och handla till i kväll, Och så ska jag göra efterrätten också! Och så ska jag duka och sånt! Det var nog allt! 


Så jag önskar er alla ett Gott Nytt År!   


/ Julia
























Av Julia Maria Karlsson - 27 december 2012 15:12

Hejsan! Nu ska jag skriva lite om julen...

Julafton : Då kom vi hem från farmor, Då packa vi alla julklappar in i bilen, Och så gjorde vi oss i ordning, Sen så for vi till graven, Till älskade farfar och tände ett ljus!   Sen så for vi vidare mot Svartbyn till kusinerna där vi skulle fira julafton, Och då såg vi kalle anka, Och sen blev det att äta Julmat, Och sen tog vi det bara lungt och vänta tills "tomten" skulle komma, Tror inte på tomten, Men det var min kusin som var tomte. Så då blev det att öppna alla julklappar, Fick en ny mobil, kläder, Parfym, Pengar, Jacka, Mössa, Handskar och ett presentkort på kappahl. Var otroligt nöjd med alla julklappar man fått!


Juldagen : Då for vi till gravarna igen, Men då for vi till älskade gammelmorfar och tände ljus!   Sen så for vi hem och då kom det folk så då fikade vi, Senare så skulle vi ha gäster, så då laga vi mat och dukade och jag gjorde efterrätt och det blev saffranspanacotta med krossade pepparkakor, Gillar inte saffran så till mig blev det en vanlig panacotta med krossade pepparkakor!


Annandag Jul : Då tog vi det bara lungt och såg film, Sen for vi på middag till Mormor och morfar!


Och idag så har jag inte gjort så mycket! ja det var min jul i år!


Så hejsvejs!


/ Julia

Av Julia Maria Karlsson - 23 december 2012 10:22

Hejsan! Hållit på och se på nå kläder till imorgon, Men hittar ingenting, Ja nå hittar jag väl nå som jag kan ha imorgon! Far till farmor idag, Men det blir inte förren nå på eftermiddan, För Ammy ska klippas idag. Har inte så mycket att skriva om, Allafall är det julafton imorgon, Men det känns som att det är evigheter kvar till julafton, Jag har ingen julstämning i år..Kommer nu inte att skriva förren efter julen! Men kommer att skriva innan nyår! Så hejsvjes!



                                       God Jul

                                          Och

                                    Gott Nytt år!

                                                                                                                                

Önskar Julia

Av Julia Maria Karlsson - 22 december 2012 20:36

Hejsan! Sitter och ser körslaget julspecial. Idag har inte jag gjort så mycket, varit ute med Ammy! Sen har jag bara tagit det lugnt! Imorgon så blir det att kolla om jag hittar nå kläder till julafton, och så ska jag packa tills vi far till farmor i jock, och imorgon så ska Ammy klippas hos frissan, så Ammy ska bli julfin! Hejsvejs!/Julia

Av Julia Maria Karlsson - 21 december 2012 13:56

Hejsan! Har kommit hem för en liten stund sen, Nu är det äntligen JULLOV!!!!   Nu blir det att vara ute med Ammy hela dagar, Och bara ta det lungt, Och sova länge varenda dag! Gud så det blir skönt!   Nu ska jag vänta på pappa, Så jag kan fara och handla till tårtan, Som jag tänkte göra ikväll, För imorgon så fyller bästa mamma år!   På söndag far vi till Jock till farmor och sover där, Sen så far vi hem på Julafton! Gud vad jag längtar till julafton!   Skriver nog bara imorgon och sen så tar jag en paus, När det är jul och sånt, Men ska blogga innan nyårsafton! 


Så God Jul alla!    


/ Julia

Av Julia Maria Karlsson - 20 december 2012 19:23

Hallå! Har precis kommit hem från Kalix, Varit och handlat och varit och sett på soffor, Sen när vi for hem stanna vi snabbt hos mormor & morfar, För jag skulle hämta Karamellfärg till mammas tårta! Så gör den imorgon när jag kommer hem från skolan. Köpte godis och en julmust och ostbollar till i morgon, När vi har knytkalas på skolan imorgon! Men ska inte ha med allt, Ska hälla lite ostbollar i en burk, Och så lite godig och julmust! Ikväll blir det att se "Jul med Ernst" Det är sista avsnittet ikväll! Ska snart äta, Det blir en sen middag! Har inge mer att skriva om! Jo det är nu bara 4 dagar kvar till julafton, Och i morgon så får man jullov!!!   


Så hejsvejs!   


/ Julia

Av Julia Maria Karlsson - 18 december 2012 15:32

Hejsan! Har kommit hem för en stund sen, Gud vad skönt det blir med jullov, Och gud vad jag längtar till Julafton! Älskar julen, det är så himlade mysigt!    Sitter och ser på datorn och lyssnar på musik! Vet inte vad jag ska göra sen ikväll..får se...Allafall ska jag mysa med Ammy!   Har inget mer att skriva om så


Hejsvejs!


/ Julia

Av Julia Maria Karlsson - 16 december 2012 19:47

Hejsan! Sitter och ser på ipaden nu, har varit i Svartbyn idag och då blev det att baka till jul, det blev nå kokos-godisar och kolakakor och så gjorde jag ett pepparkakshus! Ska se jul med Ernst om en liten stund. Nu börjar jag längta till jullovet och såklart julafton, Gud vad jag längtar till julafton och jullovet! Hejsvejs!/Julia

Presentation


Hejsan! Jag är en tjej från Norrbotten vid namn Julia Maria Karlsson. Ni får jätte gärna ställa någon fråga eller kommentera 😊
/ Julia

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards